// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

03 Ocak 2015

Aslında Hiçbirşey Göründüğü Gibi Değildir: Mustafa Hakkında Herşey (2004)














Bazen cinnet geçirecek sebepler bulabilirsin. Hayattan nerden tekmeyi yiyeceğini  bilemez insan ve o tekmeyi yedi mi her şey kendisi için bir cinnet hali olur, ve beraberinde öfke ve nefret gelir.  “ Mustafa Hakkında Her şey “ Çağan Irmak’ın kendisinden izler taşıdığı, içinde öfke, nefret, aşk,intikam, aldatılma temalarını işleyen bir film. Çağan Irmak filmdeki Mustafa’dan izler taşıdığını bir röportajında şöyle belirtiyor

“  Mustafa'nın bende olan kısımları şunlardı; Bazı şeyleri çok kafaya takması, paranoyak olması, öfkeli olması. O dönemler hep öyle duygularla yaşıyordum çünkü 22-29 yaş arasında 29'a kadar ne yapacağımı kendimde bilmiyordum, hayatın neresinde olmam gerektiğini de bilmiyordum. Nasıl işler yapmalıyım, senaryolarımı nasıl yazmalıyım, bunları düşündüğüm için bu beni öfkeli kılıyordu, paranoyak kılıyordu, hayata dair çok büyük bir teenage öfkesiyle dolduruyordu ki teenage öfkesi en tehlikeli öfkedir.

Film;  Mor ve Ötesinin şarkılarının eşlik ettiği Mustafa Ve Ceren’in evlendiği ve mutlu olduğu zamanlarla başlıyor. Başta seyirciye mutlu aile tablosu imajı çizen film, daha sonra Ceren’in kaza yapması ve kaza yapmasındaki sır perdesinin aydınlanmasıyla devam ediyor. Her şeyin başladığı her ne kadar Ceren ve Mustafa’nın mutlu görüntüleri olsa da biraz daha geriye sarınca Mustafa karakterinin elinde silahıyla oynadığı sahnelerde aslında bize asıl mevzuyu anlatıyor.  Sonrasına gidecek olursak

 Mustafa’nın hikayesi karısının onu aldatmasıyla bambaşka bir boyut değiştiriyor. Aldatılmanın acısını  Ceren’in yatıp kalktığı Fikret isminde genç adamdan çıkarıyor. Filmin ilk yarısı  mutluluk çerçevesinde ilerliyor, filmin ikinci yarısında mevzu nefret, öfke,intikam temasına dönüşüyor.

 Filmde tipik burjuva insanını alt kesim insanına dair mesajlar da filmdeki yerini alıyor. Film sadece bunlarla sınırlı kalmıyor, Mustafa’nın çocukluğuna inmesi filmi daha etkileyici kılıyor.  Mustafa’nın aldatılma sonrası öfkesi ve nefreti yeni değil, çocukluğunda abisini yastıkla boğmasından da anlaşılabilir bir nefret.  Filmin başlarından itibaren Mustafa’nın  “ Ben insanlara inanmakla doğru adım attığımı düşünüyorum “ sözüyle Mustafa’nın hikayesi sonrasında karşıt bir duruma dönüştüğünü film başından itibaren gözlemliyoruz.  Filmdeki geri sarmalar, zoom-in-out’lar da filmde başarılı açılardan olduğunu söylemek mümkün. Filmin finaline doğru Mustafa’nın çocukluğuna uzanan gerçek hikayesiyle tanışıyoruz.

 Sonuç olarak “ Mustafa Hakkında Herşey “   müzikleriyle, Nejat İşler, Şerif SezerFikret Kuşkan'ın muhteşem oyunculuklarıyla taçlanan,  Çağan Irmak’ın akıcı anlatımıyla  benim nazarımda zirveye oynuyor.  Özellikle Fikret Kuşkan'ın psikopat rolüne ve oynadığı sahnelerde nefretsel kişiliğe bürünmesi seyirciyi büyülüyor, ama  Bu film herkesin sevebileceği bir film olmadı.  Çağan Irmak’ın dediği gibi “  Mustafa Hakkında Herşey seyirciyle empati kurmayı reddeden bir filmdi “  ve öyle de kaldığını söylemek yanlış olmaz.

Filmde Altını Çizdiklerim:

 “ Bok bu bok herkesinki kokar
Benimki kokmaz “
"Geçmiş, bazen hatırlamak istediğin gibidir.


Bir şey sormak isteseydim ne sormak isterdim diye düşününce şu geliyor aklıma . Hoş bir nedene neden ihtiyaç duyuyoruz sorusu da var diğer sahada.+ Senin için ilk cümleyi başlatıyorum:
”O gün karına tecavüz ettim.” Buyur, başla

-Öyle olmasını çok isterdin, değil mi?
Yani, her şey tıkırındaydı. Evliliğin kusursuzdu.
Sevgi dolu yuvan vardı. Çocuğun en iyi okullara gidiyordu.
Faturalar ödeniyordu. Oh mis! Tek derdiniz, banyonun fayansları
yeşil mi olsun, mavi mi? Aynı dandik dizilerdeki gibi.

+ Kes lan, anlat!

- Sen bir sebep arıyorsun, değil mi?
İlle de bir sebep. Kafanın içinde dönüyor. Neden? Sana bir şey diyeyim mi, beyim? Nedeni yok. Kadın da aldatır, erkek de. Öyledir işte bu işler. Bu kadar da basittir aslında. Birbirini beğenirsin,
sonra da gider sevişirsin. Karın senden intikam mintikam almadı. Eğer neden ararsan, binlerce yıllık insanlık tarihine bir bakıver. Nedeni yok.

“  Geçmişi kendim var ettim ben oğlum. Bazen olan şeyleri değiştirirsin hatıranda, olmamış gibi davranırsın. Olmazlandım yok saydım bazı şeyleri. Aklımı kaçırmamak için aklımı çıkarıp attım. Tek çare buydu, düşünmedim. Başka yolu yok, insan dersin geçer gider, başka yolu yok.. Karın seni severdi rahmetli, varsın öyle kalsın düşünme ötesini. Unutma geçmiş sen nasıl hatırlamak istersen öyledir bazen. Sen Ceren’ in mezarının yerini bilmiyorsun. İstersen yalnız gidersin. Bekçi tarif eder isim söylersen. Sen nasıl istersen. Sen bilirsin. Sen bilirsin deyince kavga olmaz mı? " 

" sakın bir yere kaybolma orospunun evladı "

" Taksiciyiz abi biz. can taşıyoruz " 

" hikayen bitince seni öldürcem"

" -sana neden yalan söyleyeyim?
biraz daha yaşamak için " 

" hepiniz beni idare ediyorsunuz " 


Film Adı: Mustafa Hakkında Herşey
Oyuncular: Fikret Kuşkan, Nejat İşler, Başak Köklükaya, Şerif Sezer ,
Zeynep Eronat, Yaman Tarcan , Kutay Köktürk, Arda Seçgün,
Emre Başak, Borgahan Gümüşsoy, Hakan Ka, Tuncay Kaynak
Kurgu: Şafak Bal
Teknik Koordinatör: Şener Onar
Ses Kayıt gramafon ışık: Orion-Hakkı Yazıcı
Sanat Yönetmenleri: Aynur Topalak-Murat Güney
Müzik: Mor Ve Ötesi
Görüntü Yönetmeni: Selahattin Sancaklı
Yapımcı Jr: Timur Savcı
Senaryo: Çağan Irmak
Yapımcı: Abdullah Oğuz
Yönetmen: Çağan Irmak
 Film süresi: 115 Dakika 


Cem Kurtuluş, Ocak 2015

0 yorum: